Skygate // adverteren met luxury products
Het startpunt
Het avontuur begint met een situatie herkenbaar in de interieur- en modebranche: "Ik was al een tijd met Pinterest aan de slag. Het viel me op dat concullega’s in de interieurbranche veel lovender waren over dit platform dan ik. Iets leek niet te kloppen, de resultaten bleven achter," zei Anne-Marleen Hamming, eigenaresse van Skygate. Dit was de situatie waarin een luxe interieurbedrijf zich bevond. Ze hadden vertrouwen in het potentieel van Pinterest, maar de resultaten waren marginaal.
Na een verhelderend gesprek met Immelda Oord werd duidelijk dat er een andere aanpak nodig was. We besloten in juli 2021 samen te werken, dit keerpunt is nu al zo’n 4 jaar geleden!
De reis
Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder. Maandelijks komen er nu niet alleen websitebezoekers uit Pinterest; na ongeveer 40 dagen begonnen de leads echt binnen te druppelen. Ook andere platformen zoals Meta en Google worden ingezet. Het advies om meer te investeren in adverteren en minder in organische posts bleek goud waard. Dit gaf het team niet alleen meer tijd, maar leverde ook betere resultaten op.
"Immelda staat open tot meedenken, ook al stel ik ‘domme’ of ‘gekke’ vragen. Zo snap ik tenminste wat er gebeurd." / Anne-Marleen
Hoe vind ik de samenwerking?
Met de Atleten Immelda heb ik een goede professionele klik; ze weet waar we heen willen en herinnert mij eraan wanneer ik met ideeën kom die niet bijdragen aan dit doel. Ik heb mijn calls met haar en soms ook met andere marketing atleten. Ze weet precies wat er speelt binnen mijn account en als er iets is, dan appen we gewoon; contact is altijd snel gelegd. Ze verdiepte zich in mijn product en is al meerdere keren langsgekomen in onze showroom in Naarden.
Vanuit Immelda
Bij een bijzonder product zoals deze exclusieve stalen deuren is adverteren niet zomaar even iets. Het is namelijk zo dat er vooral vanuit de fysieke winkel gekocht wordt, wat niet altijd ideaal is voor online of Pinterest adverteren. De mix van online marketing en de samenwerking met het sales team is dan de sleutel tot succes.
Dit is ook waarom we tijdens een eerste kennismaking niet alleen kijken naar jouw budget en doelgroep, maar nemen we ook jouw verkoopproces mee. Zo kunnen we goed inschatten of we iets voor het bedrijf kunnen betekenen.
Tijd voor Jouw Game Plan?!
Zet de eerste stap en ontdek wat Marketing Athletes voor jouw bedrijf kan betekenen. Plan een match-call en laten we samen het parcours uitzetten richting succes. Vraag hier je gesprek aan